livetefterjobbet.blogg.se

Här vill jag skriva ned mina tankar och idéer om livet efter jobbet. Jag bloggar om min fritid och även om mina funderingar inför kommande pension.

Ännu en torsdag...

Publicerad 2014-08-28 12:43:00 i Allmänt,

Roar mig med att räkna ut hur många torsdagar jag har upplevt. Det är cirka 3000 stycken!
De första 300 torsdagarna smög omärkt förbi, eftersom jag inte var medveten om veckodagarna under de första åren av mitt liv.

Det var nog i 7-årsåldern som det blev viktigt med veckodagar. Skolan började och söndag var då den enda lediga dagen i veckan. Jag tror att det var 1963 som vi fick lediga lördagar . Då var jag 10 år. Det är läääänge sedan nu….

Tillbaka till nutiden. Att det är torsdag innebär att det är fredag imorgon och då ska vi träffa kompisar. Det blir kul och ännu en "balsamförsjälendag".

Men först ska jag leva i torsdagen. Jag har tagit en lunchpromenad i Boulognerskogen med mina bungypump-stavar.
Känner mig skönt trött i armarna och redo för att ta tag i eftermiddagens arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela