livetefterjobbet.blogg.se

Här vill jag skriva ned mina tankar och idéer om livet efter jobbet. Jag bloggar om min fritid och även om mina funderingar inför kommande pension.

Jag

Publicerad 2014-10-31 08:40:00 i Tavlorna i mitt hem,

 
 

Vem är jag?

Fakta:
Jag föddes 1953.

Min upplevelse:

Jaha, vad är jag för en då..?

Formad av min barndom så är jag nog en avmätt typ. Jag har nog många instängda känslor som jag aldrig vågar släppa ut i verkliga livet.

Men när min mamma dog 1993 så förändrades jag lite. Jag har ju en egen familj att bry mig om och att älska. Jag kan ju inte låta min barndom påverka dem. De har inget med den att göra.

Jag har haft två yrken i mitt liv. Först jobbade jag som chefssekreterare och nu med varierande uppgifter inom IT-världen.

Nu närmar jag mig pensionen och jag vet inte vad jag vill göra med mitt fortsatta liv.

Jag har alltid haft svårt att definiera mina drömmar. Vad vill jag egentligen? Eller ska jag kanske strunta i att leta drömmar och istället leva livet vartefter? Ja, jag ska försöka ta dagen som den kommer. Planera lagom. Lagom förresten, typiskt mig att skriva så...

Jag ska fortsätta att älska min familj , mina vänner och resten av världen för att de finns här på jorden.  Och för att de finns här för mig.

Kommentarer

Postat av: Susanna Maria J

Publicerad 2014-10-31 11:32:00

Vacker tavla <3

Postat av: Lena

Publicerad 2014-11-01 08:06:41

I den här ser jag Madde:)

Postat av: Lena

Publicerad 2014-11-01 08:10:43

I den här tavlan ser jag Madde:)

Postat av: Lena

Publicerad 2014-11-01 08:10:44

I den här tavlan ser jag Madde:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela