livetefterjobbet.blogg.se

Här vill jag skriva ned mina tankar och idéer om livet efter jobbet. Jag bloggar om min fritid och även om mina funderingar inför kommande pension.

Wij herrgård

Publicerad 2014-10-24 08:23:26 i Tavlorna i mitt hem,

 

Vad är det?

Fakta:
Gammal byggnad i Ockelbo.
Tavlan är målad av Johan Thunberg och jag fick den i gåva av Kopparfors AB och min dåvarande chef.

Min upplevelse:
Det var min arbetsplats under 15 år.

Här började jag mitt första "riktiga" jobb 1978. Det var en underbar plats att jobba på. Vackra gamla lokaler med en underbar omgivning. Jag minns att ibland när jag tittade ut, så såg jag rådjur som betade i trädgården.

Jag fick många nya vänner här. Och jag byggde upp min självkänsla och mitt självförtroende.

Genom mitt jobb och som facklig ordförande så fick jag träffa många intressanta människor. Jag minns när Peter Wallenberg landade med helikopter i trädgården. Och att jag hade till uppgift att fixa färska kräftor till kvällens middag.  Det var verkligen en annorlunda arbetsuppgift för en chefssekreterare.

Jag har minglat på Wij herrgård tillsammans med kända finansmän. Jag minns även när vi avslutade trevliga fester med att plundra skafferiet på Bruksmässen och lagade pyttipanna med ägg på den stora spishällen i köket. Dagen efter fick vi bannor av husmor eftersom det saknades ingredienser till morgonens frukost.

Numer är min gamla arbetsplats mer känd som Wij Trädgårdar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela